No nyt on enää tasan kuukausi edessä vaihtoa, eka psykan tentti takana ja muutto uuteen kotiin tiedossa!




IMG_6323.jpg


Tuttuja ikkunamaisemia taas vaihteeksi.




Olen venkoillut ja vääntänyt lentovarauksen tekemisen kanssa, olen siis psykoanalyysin termein rajatilahäiriöinen, jolle on lähes mahdotonta tehdä tärkeitä päätöksiä. En vaan haluaisi lyödä lukkoon lähtöpäivää, silloin kaikki tuntuu niin lopulliselta. Eilen sain (hieman liioitellusti) pienen paniikkikohtauksen katsellessani lentoja, sillä tajusin, että jos nyt varaan, niin on tasan kuukausi siihen kuin lähden Lyonista (koska vietän yhden yön Pariisissa 11.6. ennen kuin otan lennon Suomeen 12.6.). Enkä siis vieläkään varannut lentoja :D.




IMG_6347.jpg






IMG_6349.jpg






IMG_6350.jpg


Jos kahdesta aiemmasta kuvasta ei vielä käynyt ilmi, niin yritimme imitoida tämän patsaan henkilöitä :D. Ollaan tehty check-listaa, mitä kaikkea vielä halutaan Lyonissa tehdä, ja tämän patsaan imitointi oli siellä yhtenä aktiviteettina.




Vielä pitäis jaksaa muutamana päivänä lukea maanantain tenttiin, mutta yritä nyt täällä helteessä keskittyä.. En voi lukea ulkonakaan, koska mulla on puolet muistiinpanoista koneella, mun läppäri on aika iso ja sen näyttö heijastaa liikaa valoa. Mulla oli tänä aamuna eka psykan tentti ja kaippa se ihan hyvin meni! Vastausaikaa oli taas naurettavan vähän, 1,5 h ja kysymyksiä ja luettavaa siihen nähden liikaa myös ranskalaisten mielestä. Tentti oli siis neljän sivun mittainen tapauskuvaus äiti-vauva-terapiasta + siihen liittyvät kysymykset. Kirjoitin osittain ihan törkeän huonoa ranskaa, mutta sain vastattua ihan hyvin kaikkiin kysymyksiin, ja kirjoitin tietysti isoilla kirjaimilla ERASMUS kokeen ylälaitaan :D. Oon kuitenkin lähes varma, että pääsen tän kurssin läpi, sillä proffa ei ole kuulemma arvosteluissaan supertiukka, ja tehtiin niin hyvää jälkeä meidän ryhmätyössä (joka on kait puolet arvosanasta).




Tässä kuvia mun lemppari "montéesta" eli ylämäestä vanhassa kaupungissa:


IMG_6325.jpg







IMG_6338.jpg






IMG_6339.jpg




Niin ja kesäkuuksi muutan luultavasti mun yhden parhaimman kaverin luokse isoon kämppään ihan Lyonin keskustaan!! Ehkä jopa ihan ilmaiseksi!! Tai jotain nimellistä summaa vastaan. En siis joudu maksamaan turhaa koko kesäkuun vuokraa mun asuntolalle, kun palaan Suomeen jo kesäkuun puolivälissä. Toisaalta oon tosi kiintynyt jo tähän mun pikkukopperoon ja etenkin mahtaviin maisemiin, mitä täältä kukkulalta on, mutta jooo ois kyllä ihan mahtavaa viettää loppuaika vaihdosta hyvässä seurassa ja ihan keskustassa :).




IMG_6351.jpg


Käytiin toistamiseen tsekkaamassa Croix-Russen hienot seinämaalaukset. Ja käveltiin ympäriinsä huvikseen kolmisen tuntia. Lyon on täydellinen turistikaupunki siinä mielessä, että kaikkialle jaksaa hyvin kävellä, eikä tarvitse käyttää julkista päästäkseen nähtävyydestä toiseen.





IMG_6356.jpg




Eilen sain ihanan yllätyksen! Mulle tuli postissa synttäripaketti, jossa oli mm. kaikkia Suomi-juttuja, tippa tuli piilolinssiin, kiitos <3!! On ollut hauska huomata, että vaihdon loppua kohden skypettämisen ja whatsappin audio-viestien määrä on kasvanut eksponentiaalisesti, alkaa ehkä enemmän orientoitumaan ja konkretisoitumaan, että kohta täältä tullaan takaisin, ja on jo tietty ikävä!!!




IMG_6336.jpg

<3 jee!



Nyt jatkan lukemista tenttiin, että voin pitää viikonloppuna vähän vapaata!



Hyvää päivää kaikille!



<3: Niina