Heipä hei!


Tää on ensimmäinen VAPAA viikonloppu Lyonissa aikoihin, en edes muista koska viimeksi.. Oon nauttinut ihan kympillä, Lyon on ihana kaupunki! Torstaina pidettiin tortilla/suomi-bileet mun residenssillä, ja seuraavana aamuna oli ihana herätä ja miettiä ettei tartte tehdä MITÄÄN, jos ei halua. Viikonloput Lyonissa assosioituu mulla läksyjen tekoon, mutta nyt asiaan tulee muutos, koska tän viikonlopun lisäksi vietän ainakin seuraavan viikonlopun ja osan kevätlomasta täällä, jeejee. Oon ihan vastoin kaikkia suunnitelmia reissannut täällä seuraavan viiden vuoden edestä, tänne tullessahan olin vakaasti sitä mieltä, että mua ei kiinnosta reissata muualle, vaan haluan tutustua Lyoniin perinpohjin, mutta kaverit ja reissukuume on vienyt mukanaan.





IMG_5677.jpg


Tortillabileet!!





IMG_5699.jpg

Tyttöjen ilta<3 ps. bongaa salmiakki!



IMG_5686.jpg



IMG_5678.jpg

Love at the first sight <3



Mulla on ollut nyt myös enemmän aikaa urheilla, tänään ja eilen kävin lenkillä!!! Ja mun jalka kesti 50 minuuttia juoksemista, jonka jälkeen rasitusvamma antoi pieniä merkkejä itsestään, mutta ihan huippua, viimeksi ku kokeilin, täytyi stopata 10 min jälkeen. Eli vanhan Lyonin portaat, täältä tullaan!





Dijonissa viimeviikonloppuna:





IMG_5537.jpg




IMG_5544.jpg

Rento piknik puistossa.



IMG_5546.jpg

Vihreää juustoa!!!! :D



IMG_5706.jpg




IMG_5550.jpg

Kevät tuleee!!!






dijon11.jpg






Viime viikonloppuna sen sijaan oltiin to-su Dijonissa Bourgognen alueella viinirikkaalla reissulla. Mulle toinen kerta Dijonissa, mutta ei haitannut yhtään, kaupunki on niin sievä ja hyvä atmosfääri että. Tokana päivänä tehtiin parin tunnin vaellus Gevery-Chambertin viinitilojen maisemissa, ja olipa ihanaa päästä kaupungista luonnonhelmaan. Metsän keskellä tuli tarve moikata arskaa (tai kuten mä sen ilmaisin: “Say hi to the sun” = the sun salutation / aurinkotervehdys), eli toisin sanoen joogattiin ja vähän myös parkourattiin :D Rakastan näitä tyyppejä, kun niiden kanssa voi hassutella missä ja mistä vaan! Metsä vaan raikasi kun matkittiin eri eläinten ääniä eri kielillä (esim. possun röh vs. oink) :D







IMG_5558.jpg








IMG_5574.jpg








IMG_5579.jpg








IMG_5585.jpg








IMG_5704.jpg






IMG_5665.jpg







IMG_5666.jpg






dijon9.jpg



Löydettiin Dijonista hurmaava ravintola, jossa taidettiin syödä / juoda yhteensä neljä kertaa koko reissun aikana!!! Mitäs sitä turhaa hyvää vaihtamaan.. Ja rehellisesti ottaen Dijonista oli vaikeaa löytää kasvisruokaa muista ravintoloista. Yksi ilta vietettiin jo klassikoksi muodostuneessa Dijonin salsa klubilla. Toisena iltana pidettiin piknik meidän hostellihuoneessa. Mahtava viikonloppu, mutta tuskallinen mun vatsalihaksille (jotka olin treenannut jo valmiiksi kipeiksi salilla), sillä naurulle ei löytynyt loppua.






IMG_5509.jpg


Meidän kantisravintola!






dijon13.jpg







IMG_5515.jpg





dijon15.jpg


Tässä pyydetään onnea ensi viikon esitelmiä varten.






dijon16.jpg


Vika päivä vietettiin sateisessa Dijonissa, mutta onneksi on leikkipuistot keksitty!






dijon18.jpg







dijon2.jpg


Bussikyyti oli verrattavissa vuoristorata-ajeluun.






IMG_5596.jpg




IMG_5620.jpg

Koti-ilta. Villasukat + desperados, toimii.



IMG_5629.jpg

Tai sitten ei :D.



Lauantaina otettiin jälleen bussi viinitiloja kohti, Nuit Saint Georgesiin, tällä kertaa mentiin ihan oikeasti maistelemaan viinejä. Soitettiin ihan arvalla eräälle viinitilan omistajalle, eikä tiedetty ollenkaan mitä on odotettavissa. Kuvittelin, että jotain vastaavaa kuin Italiassa tai Gevery-Chambertissa, eli pienehköjä perheyrityksiä, mutta l’Imaginarium olikin valtava, todella professionaali viinitila. He olivat järjestäneet museotyyppisen pari tuntia kestävän esittelykierroksen viinin historiasta ja valmistusprosessista. Cool!!




IMG_5635.jpg

Nuit Saint Georges.




IMG_5638.jpg






IMG_5657.jpg






dijon1.jpg






IMG_5660.jpg

Talot oli mielettömän söpöjä!!





IMG_5661.jpg






IMG_5662.jpg






dijon19.jpg






dijon22.jpg




Koulussa menee mukavasti, ja viime ja ens viikko ovat tosi kiireisiä, mulla oli useampi tentti ja esitelmä, mutta sitten alkaakin kevätloma, jonka jälkeen ei olekkaan enää paljon koulua jäljellä! Teen tentti- tms. postauksen myöhemmin, voi kuulostaa tylsältä, mutta voin sanoa, että mulla on aika mehukkaita faktoja mm. siitä, millaista palautetta proffat saattaa täällä antaa..


Oon päättänyt palata Suomeen lopullisesti jo ennen juhannusta, sillä lähes kaikki mun kaverit lähtee täältä jo kesäkuun puoliväliin mennessä, enkä halua, että mun viimeinen muisto Lyonista on surkea ja yksinäinen Elämä maistuu täällä kyllä niin hyvältä, mutta on kiva tulla takaisinkin aikanaan. Vaan 2,5 kk jäljellä, apua!! 


Bisous!


<3: Niina