Apua! Kirjoittamistaakka meinaa kasvaa liian suureksi!

 

Vietin ihanan viikonlopun mun äidin ja pikkuveljen kanssa, kevät tulee vihdoin Lyoniin, mulla on tänä lukukautena yhteensä kuusi suullista esitelmää (suunnilleen saman verran kuin on ollut koko tähänastisessa elämässäni..), tehtiin kavereiden kanssa huikea viikonloppureissu Bourgognen seudulle (Dijon, Gevery-Chambertin ja Nuits St. George), mun ens syksyn vaihto Montréalissa ei ookkaan 100% varma juttu, vietän ekan vapaan viikonlopun pitkästä aikaa Lyonissa, ja proffat on täällä välillä tosi tosi ilkeitä. Olisi kiva kirjoittaa kaikesta paljon enemmän, mutta lyhyestä virsi kaunis, annetaan kuvien ja kuvatekstien puhua puolestaan. Ens viikonloppuna, kun mulla on taas vapaata ja en vaihteeksi reissaa minnekkään, istahdan ihan kunnolla koneen ääreen päivittämään kuulumiset, promise!

 

Lyonin kevät:

 

IMG_5448.jpg

 

 

 

 

IMG_5411.jpg
 
 
 
 
 
 
 
IMG_5413.jpg
 
 
 
 
 
 

IMG_5428.jpg

 

 

 

 

IMG_5421.jpg

Kauppojen näyteikkunat ovat olleet jo pitkään täynnä pääsiäisherkkuja. Täällä on ylipäätään kaikki makea paljon halvempaa kuin Suomessa, leivoksia saa eurolla parilla ja niitä on tarjolla joka kulmassa.

 

 

Viikonloppu äidin ja Maran kanssa <3:

 

 

IMG_5452.jpg

Kontrastia: kaunis vanha kaupunki vs. graffitit. Lyonissa on paljon likaisempaa kuin missään päin Suomea. Ranskalaiseksi kaupungiksi se on kuitenkin siisti, mutta löysin mm. graffiteja vuodelta 1997, mikä ehkä kertoo kaupungin panostuksesta (töhry)graffitien tms. putsaamiseen.

 

 

 

IMG_5457.jpg

Musée des Beaux Arts. Lauantaina satoi, joten käytiin tsekkaamassa Lyonin taidetarjontaa. Egypti-osasto oli mielenkiintoisin.

 

 

 

IMG_5459.jpg

Musée des Beaux Arts.

 

 

 

IMG_5437.jpg

Miniatyyrimuseo. Ihan sikkehienoja, joku on saanut näperrellä oikein kunnolla.

 

 

 

IMG_5424.jpg

 

 

 

 

IMG_5441.jpg

Käytiin upeassa Notre Damen basilikassa.

 

 

Sitten sekalaista:

 

 

IMG_5418.jpg

Uudet rakkaat (sori Antti ;)). Tän mukavampia ja kumisaapasmaisempia korkkareita saa hakea (ainakin puoltoista vuotta, niinkuin minä tein). Oon shoppaillut täällä enemmän kuin useaan vuoteen Suomessa, mutta silti äiti hämmästeli mun vaatehyllyn tyhjyyttä (joo no kidding, mulla on vaan yks pieni hyllyllinen vaatteita täällä). On ihana fiilis, kun mulla ei ole täällä mitään ylimääräistä, ja huomaa erittäin selkeästi miten pienellä tavara- ja vaatemäärällä sitä pärjää. 

 

 

 

IMG_5462.jpg

Oltiin Desing Lyon -tapahtumassa mun ranskalaisen kaverin ja sen frendien kanssa, ja bongattiin mm. 3D-tulostin, kanojen leikkipuisto ja vegaanijuttuja (!!!).

 

 

 

IMG_5482.jpg

Korkkarit on kuitenkin aina korkkarit.. Olin mukamas suunnitellut päivän niin, että ei tulisi heti ajettua jalkoja kipeäksi uusilla kengillä, mutta toisin kävi - pari-kolme tuntia tuli kipsuteltua ja sen jälkeen teki mieli nostaa jalat ylös xDD.

 

 

 

IMG_5483.jpg

Friends<3 Oon onnellinen, että mulla on täällä oikeita ystäviä, eikä vaan paljon uusia tuttavuuksia, niin kuin ennen vaihtoon lähtöä pelkäsin.

 

 

 

IMG_5406.jpg

Joskus on kiva herätä 6h30 niin ei mee kaikki kauniit auringonnousut hukkaan (note to self).

 

 

Säästän pitemmät tarinat ja Bourgognen kuvat seuraavaan postaukseen!

 

 

Hyvää yötä, bisous :)


<3: Niina